5. lecke – videós nyelvtani magyarázatok -B A1

Ma tovább megyünk a spanyol létigékkel és megtanuljuk azt az alakot, ami leginkább az angol “there is a/an …” , és a német “es gibt …” alakokra hasonlít, azaz most az kerül a mondataink fókuszába, hogy valamiből van-e vagy nincs. Izgi lesz. 🙂 1. az “HAY” létige    2. a leggyakoribb határozatlan névmások  – 1.rész…

5. lecke – videós nyelvtani magyarázatok B A2

Az előző leckékből már ismered a spanyol részes és tárgyesetű névmásokat. Most azt fogjuk megnézni, hol a helyük a mondatban, illetve, hogy mi történik, ha ez a két típusú névmás egyszerre van jelen? Hogyan viselkednek együtt? Most kiderül:   1.   a részes esetű névmás helye a spanyol mondatban   2.  részes és tárgyesetű névmások együtt…

5. lecke – videós nyelvtani magyarázatok N A2

Az előző leckékből már ismered a spanyol részes és tárgyesetű névmásokat. Most azt fogjuk megnézni, hol a helyük a mondatban, illetve, hogy mi történik, ha ez a két típusú névmás egyszerre van jelen? Hogyan viselkednek együtt? Most kiderül:   1.   a részes esetű névmás helye a spanyol mondatban   2.  részes és tárgyesetű névmások együtt…

5. lecke – videós nyelvtani magyarázatok

Ma tovább megyünk a spanyol létigékkel és megtanuljuk azt az alakot, ami leginkább az angol “there is a/an …” , és a német “es gibt …” alakokra hasonlít, azaz most az kerül a mondataink fókuszába, hogy valamiből van-e vagy nincs. Izgi lesz. 🙂 1. az “HAY” létige    2. a leggyakoribb határozatlan névmások  – 1.rész…

4. lecke – videós nyelvtani magyarázatok N A2

Lássuk akkor, hogy mire is fogjuk használni a mai tananyag szókincsét! Mielőtt belekezdünk, gondold végig, hogy mennyire emlékszel az alábbi nyelvtani részekre, mert ezeket is beleépítettem a mai anyagokba (-ha rájuk kattintasz, meg tudod nézni a korábbi videókat is): rendhagyó igék a spanyolban 1.rész, és 2. rész ( – erről tartottam anno egy több részes…

4. lecke – videós nyelvtani magyarázatok – B A1

Ebben a leckében szeretném, ha még mindig egy picit összefoglalnánk az eddig tanultakat, ezért arra gondoltam, több korábban vett nyelvtani ismeretet gyakorolnánk, ismételnénk. Ami mégis újdonság a korábbi anyagok mellett, az az utcán található dolgok szókincse, illetve a spanyol mutató névmások témaköre. Ez utóbbi anyag kissé “sziszifuszinak” tűnhet, pontosan ezért gondolom, hogy e nyelvtani rész mellé ne kerüljön…

4. lecke – videós nyelvtani magyarázatok B A2

Lássuk akkor, hogy mire is fogjuk használni a mai tananyag szókincsét! Mielőtt belekezdünk, gondold végig, hogy mennyire emlékszel az alábbi nyelvtani részekre, mert ezeket is beleépítettem a mai anyagokba (-ha rájuk kattintasz, meg tudod nézni a korábbi videókat is): rendhagyó igék a spanyolban 1.rész, és 2. rész ( – erről tartottam anno egy több részes…

4. lecke – videós nyelvtani magyarázatok

Ebben a leckében szeretném, ha még mindig egy picit összefoglalnánk az eddig tanultakat, ezért arra gondoltam, több korábban vett nyelvtani ismeretet gyakorolnánk, ismételnénk. Ami mégis újdonság a korábbi anyagok mellett, az az utcán található dolgok szókincse, illetve a spanyol mutató névmások témaköre. Ez utóbbi anyag kissé “sziszifuszinak” tűnhet, pontosan ezért gondolom, hogy e nyelvtani rész mellé ne kerüljön…

3. lecke – videós nyelvtani magyarázatok B A2

Mielőtt belevágunk a “Milyen a/az …? – olyan, mint…” témakör következő részébe, kérlek gondold át, hogy biztosan jól mennek-e: a tőszámnevek, a spanyol mértékhatározó szavak (kicsi, nagyon, eléggé, túlságosan…), a szükséglet, kényszer kifejezése. Ha igen, akkor kezdjük is: 1. “GUSTAR” és társai   2. személyes névmás elöljárószók után a spanyolban   3. kiemelés + visszacsatolás…

3. lecke – videós nyelvtani magyarázatok N A2

Mielőtt belevágunk a “Milyen a/az …? – olyan, mint…” témakör következő részébe, kérlek gondold át, hogy biztosan jól mennek-e: a tőszámnevek, a spanyol mértékhatározó szavak (kicsi, nagyon, eléggé, túlságosan…), a szükséglet, kényszer kifejezése. Ha igen, akkor kezdjük is: 1. “GUSTAR” és társai   2. személyes névmás elöljárószók után a spanyolban   3. kiemelés + visszacsatolás…