A nyomtatható feladattípusoknak is van egy elvitathatatlan előnye:
bár az utóbbi évek nyelvoktatási trendjei azt sugallják, elég, ha hallás után tanulunk és elég, ha csak azt írjuk le, amit nagyon muszáj. Én mégis azt gondolom, sokkal felszínesebb lesz a tudásunk, ha az írást kiiktatjuk a folyamatból.
Az írás nagyon nagy mértékben segíti a mély, hosszútávú memóriába vésődő tanulást! Lehet, hogy rövid távon lassabbnak érezzük a haladásunkat, de egészen biztos, hogy jobban fogunk emlékezni arra, amit le is írtunk! Tehát itt abszolút érvényes a “Lassan járj, tovább érsz!” bölcsessége.
Ne akarjuk tehát “megúszni” ezt a részt, igenis gyakoroljuk az idegen nyelven való írást is, mert megéri!!
→ Az összes feladatod együtt letöltheted az “Anyagok” menüpontban.
Ha készen vagy, válaszolj KEREK, EGÉSZ MONDATOKKAL az alábbi kérdésekre úgy, hogy a válaszodban szerepeljen elbeszélő múltban levő igealak is!
→ A kérdésekre adott válaszokat, azaz a megoldókulcsot megtalálod az “Anyagok” menüpontban.
2. Most pedig alkoss Te Magad is szabadon hasonló spanyol mondatokat, az alábbi magyar nyelvű segítségekkel:
Ez az a feladat, ahol nyugodtan lehet puskázni, visszalapozni, szavakat ismételni! Inkább haladj lassabban, de legyen jó, amit megírsz! Ha készen vagy, fel is töltheted őket EBBE A GOOGLE-DRIVE TÁBLÁZATBA, nagyon szívesen megnézem és ha szükséges, kijavítom.
Hidd el, nagyon fontos, hogy minden helyzetre legyenek SAJÁT MONDATAID, SAJÁT GONDOLATAID, SPANYOL NYELVEN ÖSSZEFOGLALT ÉLMÉNYEID, mert ezek alkotják majd azt az alapot, amik a Te személyes motivációdat segítik majd a továbbiakban. Ezek lesznek a Te, személyes paneljeid! Sokkal jobban fogsz ezekre a példákra emlékezni, mint a mások által írt és hallott mondatokra, mert ehhez lesz egy személyes, érzelmi kötődésed is.
3. Ha ezzel megvagy, bővítsük egy picit az utazás során előforduló tevékenységek/programok listáját az alábbi szövegrészletekkel. Az eredeti szövegben (lásd 1. lecke olvasmánya) hová szúrnád be őket? Keresd a (…)-tal jelölt részeket!
(1) Fuimos a la estación de tren central de la ciudad, donde pudimos comprar billetes de tren fácilmente. El precio de un billete de ida para un adulto a Madrid costó aproximadamente 100 euros, mientras que un billete para un niño fue mucho más económico, más o menos de 40 euros.
(2) Claro que tampoco pudimos resistir a hacer algunas compras. Fuimos al famoso mercado de La Boquería, donde se podía adquirir una variedad de productos locales y souvenirs. Allí probamos el famoso jamón ibérico y compramos algunas cerámicas tradicionales catalanas.
(3) Después de llegar, buscamos alojamiento. Finalmente, encontramos un acogedor hotel en el centro de la ciudad. Nuestra habitación era cómoda y limpia, con una hermosa vista a la ciudad.
(4) Antes de visitar el Museo del Prado, compramos entradas por adelantado en línea. Esto nos permitió evitar hacer cola y entrar más rápidamente al museo. Una entrada por adelantado para adultos costó 15 euros, mientras que para los niños costó 7 euros.
Piros színnel jelöltem néhány olyan igealakot, amelyek elbeszélő múlt alakja RENDHAGYÓ, illetve kékkel a LEÍRÓ TARTALMAKAT jelölőket.
Ne aggódj, mindegyikkel fogunk még foglalkozni a későbbi leckékben, egyelőre most csak azért hoztam, hogy “szokja a szemed a látványt”. A jövő heti leckében mindenre választ fogsz kapni, ha győzöd kivárni!;)
→ Az “Anyagok” között megtalálod természetesen a megoldókulcsokat és az újabb ismeretlen szavak listáját is. Ha van kedved, BŐVÍTSD KI a saját magad által megírt utiélmények sorát hasonló részekkel, alkalmazd Te is ezeket a rendhagyó alakokat is (egyelőre ugyanezekben az alakokban)! Ha van kedved, másold be azokat is a GOOGLE-DRIVE TÁBLÁZATBA.
Remélem, hasznos volt Számodra az 1. lecke!
Jövő kedden 17:00h-tól lesz elérhető a 2. lecke, amelyben az elbeszélő múlt idejű igealakok közül a rendhagyóakat fogjuk megvizsgálni.
Kellemes spanyoltanulást kívánok addig is a hét minden napjára!:)
Marcsi