6. lecke – videós nyelvtani magyarázatok – B A1

A hangsúly ebben a leckében a SER – ESTAR – HAY létigék összehasonlításán van, illetve azon, hogy képes legyél önállóan is megítélni, hogy mikor melyik létige a helyes választás! Bár sokszor egyértelműnek tűnik egy adott létige használata, a megfelelő igeválasztást nagyban befolyásolja, hogy milyen névelő, vagy névmás áll utána, illetve, hogy az adott mondatban mi kerül fókuszba. Ha szükségét érzed,…

6. lecke – videós nyelvtani magyarázatok B A2

A bevezetőből már tudod, hogy a mai témánk az állító felszólítás lesz E/2 személyben:   felszólítás a spanyolban E/2 személyben – az állító felszólítás   A videóhoz tartozó PDF táblákat töltsd le az “Anyagok” menüpontból.   Ahogyan a videóban is említettem, ha eddig felületesen tanultad meg az igéket, vagy nem vagy biztos az igék helyes…

6. lecke – videós nyelvtani magyarázatok N A2

A bevezetőből már tudod, hogy a mai témánk az állító felszólítás lesz E/2 személyben:   felszólítás a spanyolban E/2 személyben – az állító felszólítás   A videóhoz tartozó PDF táblákat töltsd le az “Anyagok” menüpontból.   Ahogyan a videóban is említettem, ha eddig felületesen tanultad meg az igéket, vagy nem vagy biztos az igék helyes…

5. lecke – videós nyelvtani magyarázatok -B A1

Ma tovább megyünk a spanyol létigékkel és megtanuljuk azt az alakot, ami leginkább az angol “there is a/an …” , és a német “es gibt …” alakokra hasonlít, azaz most az kerül a mondataink fókuszába, hogy valamiből van-e vagy nincs. Izgi lesz. 🙂 1. az “HAY” létige    2. a leggyakoribb határozatlan névmások  – 1.rész…

5. lecke – videós nyelvtani magyarázatok B A2

Az előző leckékből már ismered a spanyol részes és tárgyesetű névmásokat. Most azt fogjuk megnézni, hol a helyük a mondatban, illetve, hogy mi történik, ha ez a két típusú névmás egyszerre van jelen? Hogyan viselkednek együtt? Most kiderül:   1.   a részes esetű névmás helye a spanyol mondatban   2.  részes és tárgyesetű névmások együtt…

5. lecke – videós nyelvtani magyarázatok N A2

Az előző leckékből már ismered a spanyol részes és tárgyesetű névmásokat. Most azt fogjuk megnézni, hol a helyük a mondatban, illetve, hogy mi történik, ha ez a két típusú névmás egyszerre van jelen? Hogyan viselkednek együtt? Most kiderül:   1.   a részes esetű névmás helye a spanyol mondatban   2.  részes és tárgyesetű névmások együtt…

5. lecke – videós nyelvtani magyarázatok

Ma tovább megyünk a spanyol létigékkel és megtanuljuk azt az alakot, ami leginkább az angol “there is a/an …” , és a német “es gibt …” alakokra hasonlít, azaz most az kerül a mondataink fókuszába, hogy valamiből van-e vagy nincs. Izgi lesz. 🙂 1. az “HAY” létige    2. a leggyakoribb határozatlan névmások  – 1.rész…

4. lecke – videós nyelvtani magyarázatok N A2

Lássuk akkor, hogy mire is fogjuk használni a mai tananyag szókincsét! Mielőtt belekezdünk, gondold végig, hogy mennyire emlékszel az alábbi nyelvtani részekre, mert ezeket is beleépítettem a mai anyagokba (-ha rájuk kattintasz, meg tudod nézni a korábbi videókat is): rendhagyó igék a spanyolban 1.rész, és 2. rész ( – erről tartottam anno egy több részes…

4. lecke – videós nyelvtani magyarázatok – B A1

Ebben a leckében szeretném, ha még mindig egy picit összefoglalnánk az eddig tanultakat, ezért arra gondoltam, több korábban vett nyelvtani ismeretet gyakorolnánk, ismételnénk. Ami mégis újdonság a korábbi anyagok mellett, az az utcán található dolgok szókincse, illetve a spanyol mutató névmások témaköre. Ez utóbbi anyag kissé “sziszifuszinak” tűnhet, pontosan ezért gondolom, hogy e nyelvtani rész mellé ne kerüljön…

4. lecke – videós nyelvtani magyarázatok B A2

Lássuk akkor, hogy mire is fogjuk használni a mai tananyag szókincsét! Mielőtt belekezdünk, gondold végig, hogy mennyire emlékszel az alábbi nyelvtani részekre, mert ezeket is beleépítettem a mai anyagokba (-ha rájuk kattintasz, meg tudod nézni a korábbi videókat is): rendhagyó igék a spanyolban 1.rész, és 2. rész ( – erről tartottam anno egy több részes…